Svar på kommentar

Varför har du inte gått ut för?  Sedan undrar jag, om du vill svara på det, varför du gick på kbt? Och vad gjorde de? Hjälpte deras samtal?  Jag är själv tvungen att börja gå på kbt så det är därför jag undrar.
Tacksam för svar!

Svar: Vet inte, har bara inte haft orken att gå ut i kylan och springa till bussen! DBT menar du? Det började med att jag haft problem i tre år, och hela den här tiden har jag gått på BUP. Sen blev det bara värre efter jag försökte ta livet av mig i mars förra året, hamnade på sjukhus och därefter Sachska kliniken. Så eftersom mina "problem" levde upp till deras kriterier så kom DBT in i bilden och jag fick göra en slags plan tillsammans med dom för vad jag vill åstadkomma, och även skriva på ett kontrakt. Jag har skrivit på för ett halvår, så jag är klar om ca 3 månader. Jag är nöjd med deras insatser, dom är jätteduktiga. Vad man får göra där är ju så olika från person till person, för dom anpassar ju somsagt samtalen efter dig och dina önskemål. Och ja, det hjälper! Lycka till! Kram.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad schyst att du svarade! Jag menade KBT faktist, fast DBT är ju också det, fast en annan typ.



Vad jobbigt du verkar ha haft det, men hoppas det går bra för dig. :) Tack för svaret.

2012-01-04 @ 01:59:41
Postat av: Elin

Jaså, hade ingen aning om att det fanns något som hette KBT :)

Inga problem, kram!

2012-01-04 @ 12:06:03
URL: http://elinolsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0